martedì 1 aprile 2014

Il mostro che i plasevin lis storiis - conte par fruts voltade par furlan

Chiste e je la storie di un ream, di un re e da la sô fie adorade.
E e je ancje la storie di Osvalt, il mostro spaventôs.
Un mostro furbo e feroç, bulo e fuart, propit di chei mostros che al è une vore dificil cjapâ.
“Il prin che lu cjaparà, la principesse al sposarà!” al veve dit il re.
E cuant che Valentin si jere fat indenant, ducj cuancj a vevin tacât a ridi.
“Ah, ah, ah... vêso viodût chê mieze cartucje? Ah, ah, ah”
“Lassaimi provâ” al veve protestât Valentin, “Lassaitmi provâ e viodarês.”
E cussì... lu vevin lassât provâ.
“Bon, bon, Picinin, ce varêstu voie di fâ” al veve dit il mostro.
“No mi clami Picinin, mi clami Valentin e ti distruzarai!”
“Ah, ah, ah, distruzimi? E cemût pensistu di fâ?”
“Ahhh, vûstu che tal conti? Alore scolte...” E cussì Valentin al veve scomençât a contâ...
“Di mostros jo, ‘nd ai za viodûts une vore, a centenârs, ma ce disio, a miârs. Grancj, grues, Furbos, Stupiduts. E ju ai copâts ducju! Ma atenzion, no ducju inte stesse maniere. Ogni mostro al à la sô storie...
Par il mostro stupidut o dopri la spade. Cuant che un di chescj mostros, che a son propit çus, al partìs al atac cence cjalâ nancje dulà che al va, jo o tiri fûr la spade e... ZAC! Inpirât come un spiedin.
Podopo a son ancje i mostros paurôs, ma mica ducj lu san. Chei al baste spietâju e platâsi, e cuant che a rivin dongje, propite tacâts tacâts... BUH!!! E vie lôr che scjampin plen di pôre e no tornin mai plui!
O ben, podopo, cul mostro golôs bisugne invezit cambiâ strategjie. Io o fâs cussì. O scomenzi a dâi di mangjâ, e lui al mangje, e i doi e i doi... e cuant che al è sglonf par ben, cu la panze biele plene, fasint fente di nuie i doi une cuesse di dindi e un clap, un bisteche e un clap, e un altri clap, e... PATATRAAAC!!! Il mostro al sclope!
Ah, ma le mê storie plui biele e je che dal mostro brut, che al è tant brut, ma tant brut, che dome a cjalâlu in muse tu restis sec. E jo? Ce fasio? Pene che lui mi rive intor, TAC! O tiri fûr un spieli de sachete! E induvinait cemût che va a finîle?
Ma la robe plui divertente, ma propite che tu moris di ridi, al è copâ il mostro guziôs. Bisugne cjatâ la scuse par fâi alçâ sù i braçs e podopo, cuntune plume, e ghiti ghiti ghiti di une bande, ghiti ghiti di chê altre e ve li, il mostro al môr di ridi.
Osvalt, a chel pont, al veve tacât a bati lis mans. “Ancjemò, ancjemò! O ai voie di sintiti contâ ancjemo storiis.” A Osvalt, insome, i jere passade la voie di fâ pôre a la int. “Mi baste une storie par sere” al veve dite “e o promet che non darai plui fastidi a di nissun!”
E cussì, no dove Valentin e la principesse si jerin maridâts, ma o vevin tignût parfin Osvalt intal cjastiel, par parâ vie i triscj se par câs a rivavin. “Bisugne pensâ a dut” al veve dite il re.
Cun di plui, Osvalt al jere parfin content!

Nessun commento:

Posta un commento