mercoledì 11 dicembre 2013

Une storie par Sante Lussie


Mi capite di lei ai fruts, di cualchi timp in ca.
Jessint che o ai di fâlu par furlan, e che i fruts che i lei no lu capissin cuasi nuie, o cîr di cjatâ cualchi truc. Îr o ai tentât cheste strade:
- o ai voltât une storie di Sante Lussie che o ai cjatade par talian in tocuts furlans
- par ogni tocut intant che lu contavi a tignive sotman un A4 e un penarel neri
- o fasevi un disen une vore sempliç che al contas il test e lu regalavi ai fruts
No sai se al è vignût tant ben, come esperiment. Un frute dopo doi minûts e à tacât a vuicâ "che noiaaaaa... Quando finisce questa storiaaaaa"
Podopo i ai dât il dissen e je e à tacât a vuicâ:
"che noiaaaaaaa, quando dipingiamo questo disegnooooo"
Cun chel o ai capît che e jere fate cussì di defaul e soi lât indenant.
Che altri 14-15 fruts mi pâr che la storie ben o mâl la vedi capide e si no altri son lâts vie cuntun dissen di colorâ.
E alore no mi coste nuie lassâusale achì, juste par inzornâ il blog.

LA STORIE DI SANTE LUSSIE

Cuant che Sante Lussie e jere lade in Paradîs e jere une vore, ma une vore zovine, cuasi une frute.
Instès e veve doi voi dolçs e e jere simpri zentile e ninine.
Parfin San Pieri, che al jere dispès un pôc rabiôs, la veve cjapade in simpatie e la tratave come une pipine.

Sant Pieri al jere vieli, cu la barbe lungje lungje, ma al viodeve inmò une vore ben, e al veve viodût che Sante Lussie no jere dal dut contente.

Cussì la veve clame par domandâi ce che e veve e jê i veve dite che i mancjave di no podê viodi lis cjasis e i puârs dal so paîs.

Sant Pieri, pense che ti pense, nol rivave a cjatâ une maniere par contentâle e alore al veve decidût di lâ a domandâ al Signôr.

Tal puest di une rispueste al veve viodût colâ di adalt une clâf piçule e d'aur. La veve cjapade sù e al veve domandât a ce che e servive.

Il Signôr i veve mostrât un barcon che al deve sul mont intîr e i veve dite di consegnâ chê clâf a Sante Lussie. Sant Pieri content come une pasche, al jere corût come un mat, a puartâle a Sante Lussie.

Insieme, Lussie e Pieri a jerin lâts sù suntune nule e a vevin cjatât il barcon, lu vevin vierzût cu la clâf e Sante Lussie a veve viodût il so paîs.

La Sante, contentone, par un grun di timp e jere stade cuiete e no veve plui domandât nuie. E durmive come intal bombâs dentri di une nule.

Une brute gnot, però, Lussie si jere sveade par che e sintive a vaî e a lamentâsi. I pareve propit che chês vôs a vignissin dal barcon sul mont.

Cussì e jere subite corude a vierzi il barcon cu la sô clâf e e veve scuviert che ducj i fruts a vaivin parcè che a jerin puars e cun di plui i grancj ju tratavin mâl.

E cussì ogni dì e veve tacât a lâ sul barcon e a cjalâ, ma ogni volte e viodeve che i fruts a vaivin di plui e ancje jê, cussì, e jere simpri plui malinconiche.

Il Signôr, alore al veve clamât Sant Pieri e i veve dit che al saveve parcè che la Sante e jere cussì malinconiche: parcè che no podeve judâ i fruts puars.

E cussì al veve decidût di mandâle une volte a dan, propit il dì che e jere lade in Paradîs, a puartâ un pocje di felicitât a chei fruts. Sante Lussie e jere fûr dai semenâts pe gjonde!

Ma ce podevie puartâi a fruts? In Paradîs nol jere nuie, ne negozis di zugatui, ne pasticeriis... Ma Sant Pieri la veve clamade e i veve mostrât un altri barcon. Un barcon tal mieç des stelis.

Cjale là, i veve dit san Pieri, là al è il spazi, ce viodîstu ? E Lussie e veve cjalat e a veve viodût... un balon, un cjavalut, un trenin, une pipine...

A jerin i zugatui che i fruts viziâts e mai contents no dopravin plui, chei che non vevin plui bisugne di lôr... Sante Lussie e veve tacât a cjapâju su.

E veve jemplât cussì une vore di sacs di zugatui, ma cemût podevie fâ a puartâju ai fruts? A pesavin masse ! "Cui la jude", al veve domandât Sant Pieri.

"La judi jo..." e veve rispuindût une vosute, e al jere un mussut, piçul ma une vore ninin e plen di voie di judâ la Sante... Va ben! I veve dite Sant Pieri.

E di chê volte, ogni gnot devant dal 13 di Dicembar, la dì che e jere lade in Paradîs, Lussie e il so mussut a puartin i regâi a ducj i bogns fruts!

Nessun commento:

Posta un commento