giovedì 12 dicembre 2013

Sante Lussie: parcè si puarte i regâi?

Cualchidun al savarà plui di me, ma cirint storiis su Sante Lussie o ai cjatât une leiende une vore biele e verosimile sul parcè che si puarte i regâi a Sante Lussie.
Alore, di vêr al è che a Verone, la glesie di Sante Agnese e je dediade ancje a Sante Lussie.
Vêr al devi jessi che tal XIII secul e jere stade une malatie dai voi che e svuarbave (pensi une infezione, nuie di maraveâsi) soredut i fruts.
A Verone, alore, il popul al à decidût di domandâi la gracie a Sante Lussie fasint fâ ai fruts une cjaminade discolçs e cence manteline...
Si, discolçs a Dicembar, o vês capît ben.
Al pâr che la malatie dai voi e fos passade (nuie si sa di trops che a son muarts di rafredôr e polmonite), ma dopo, clâr, la procession da frutins inglaçâts e je lade indevant.
Ma cemût convinciju che a vevin di lâ indevant discolçs?
Facil!
La Sante, cuant che a saressin tornâts a cjase, i varès fat cjatâ lis scarpis plenis di mangjative (ta chê volte, di bonbons plui tart) e alore si che si leve volintîr, inte atuâl sede dal Comun di Verone, palaç Barbieri. Cheste robe e motive ancje la usance, fintremai di cualchi desene di agns fa, che si metesin lis scarpis lustradis, par cjapâ i regâi di puare Lussie, a cjaval dal so mussut.
Il parcè dal mus, no lu sai, ma disin che a pensâ a une femine che e à di puartâ une vore di pês e a ven dal Paradîs, si stâ pôc a pensâ a la bestie che plui di dutis a covente par puartâ pês... il mus.
E alore, usgnot, Sante Lussie e rive ancje lâ di me. No sai ce che mi puartarà, chest an, purtrop, no à bêçs, e mi sa che mi tocjarà fâi un prestit jo, se ai voie di vê alc. Soi cuasi sigûr che mi vedi cjolt un pâr di mudantis dai cinês, di chês a doi euros, che mi fasin simpri une vore ridi.
Dopo o speri intai datars, e intes fisotis secjis, ancje se mi fasin simpri pedeâ.
Che po, magari, no savês che cu la scuse di Sante Lussie si oten dôs robis: si fâs lustrâ lis scarpis al frut, e podopo se nol va a durmî adore la Sante, se lu cjate sveât, lu svuarbe cu la cinise!
Ah, us saludi ancje cunte poesie di Pre Bepo Marchet, une vore anticonformiste :)
Sante Luzie benedete,
àò di dile propri sclete?
Jo i vorès dal to bon cûr
un plasej …devantdaûr!

Ce mi zovie mai la viste
su la tiere cussì triste?
Ce ào di fâ mo’ dai miej voj
quan’che il mont al è un imbròj?

Ce biel viodi chês maséris,
chest ledàn, chestis tristeris,
chestis tantis robarîs
par chel mostro di paîs !

Viodi musis rabeòsis,
onglis lungjs e cragnôsis,
balarìns e cjocheljs
ch’a blestemin sot lis stelis!

Ce biel gust viodi frutatis
sgherlis, sòcis, sfazzadatis;
o fantàz cussì dordei
ch’a no san cjatâ di miej!
Sante Luzie benedete,
ào di dîle propri sclete ?
No saréssial miej sèi vuarp
e pa l’anime e pal cuarp?
di Pre Bepo Marchet

Nessun commento:

Posta un commento