mercoledì 28 ottobre 2009

Il cartel par la Udinese cu la Rome



Vuê sì che je lade ben! A vendi patatis la Rome e che zuiadôrs bogns dome di pestâ i sghirets. :)
E po e je ore che un pocje di fortune e torni indaûr invezit che scjampâ vie.
E un brâf a Flores che forsit e je la volte bune che al à capît cemût ficjâ dentri chê bale.
Il cartel, magari un pocut criptic, al jere dediât a la cuistion di D'Agostino e des sôs critichis. Ancje comprensibilis, forsit, ma che lis prestazions di Asamoah (un dai miôr centrocampiscj che zuin intal campionât talian, soredut se rapuartât a la etât) e di Floro Flores 'nd àn fat dismenteâ dal dut.
E di cumò, plui balon e mancul lenghe :)

mercoledì 21 ottobre 2009

Francis e i spirts

No no, no àn cambiât il non. O soi jo che o voie di cagadis :)
A ogni mût vuê us lassi dôs peraulis su chest disc, chel di Francis and the Phantoms, jessint che chê altre sabide o soi rivât adore a sclaudâ il cûl de cjadree e a lâ fin a Cjasielis, a Cormôr Salvadi.
Al è un pies che no rivi a lâ al concierts di cjase nestre, par une robe o par une altre, e chest colp che soi lât o soi stât content.
Lassìn stâ il fat che cuant che o soi rivât o ai cjatât chel cjastron di Sun druthi (che vuê par altri al finìs i agns: Bon Complean Sandruti!) che no dome al jere li par bevi une bire, ma al jere, o ai scuviert, l'element "in plui" dai Francis. O dîs in plui par che pene che mi à dit che al veve di sunâ jo i ai fat: "Ma alore tu as vint il Premi Friûl da l'an passât?" e lui " Beh, no.... ma... sì... par cè..." Al che o ai capît che al jere miôr no domandâ plui nuie.

A ogni mût vignìn al CD e al conciert.
Tachìn dal secont: biel! Mi soi divertût. Lassin stâ la sielte di tignî dutis lis lûs distudatis che se intal imprin o ai pensât che e jere une figade ("a son phantoms" o ai pensât) dopo un pôc o ai pensât che forsit a vevin cualchi probleme cu lis lûs. :)
Ma insome, par sintî la int che e sune no covente cjalaju in muse, cun di plui che il spetacul a nol jere dome di sunôrs, ma ancje visîf. I Francis, di fat, a àn ancje metût adun un pôcs di acompagnaments senics. Preseabil, almancul intes intenzions, il bal di trê fantacinis cuant che a àn tacât mi àn fat pensâ adiriture a la "danza butho". Podopo e jere dute une altre robe, ma insome, almancul al jere alc di diferent e no mi è displasût.

E la musiche?
Buine! Francis nol à sigûr une vôs elegante, ma chel so timbri dissonant al à rivât a doprâlu une vore ben, soredut intes parts businadis. Disìn ancje che subit ti vegnìn tal cjâf doi nons: Bauhaus e Massimo Volume. Inutil zirâ ator. Il prin al è un dai pont di riferiment esplicits dal grop (almancul sul myspace al è scrit cussì); il secont al è inevitabil no pensâlu, soredut intes part dal "cjacarât". Su chestes influencis zontait la part eletroniche di Sun druthi, si sinth a la ghitare e a la vôs cavernose che e stâ daûr, e ve lì che a vês un Conciert che al cjape sù grinte. Tant l'è vêr che la prime robe che o ai pensât e je stade chê che Francis e i siei colegas a jerin plui brâfs on stage, che sul disc. Sul disc mi parin cuasit plui vueits, plui flaps, mentri che dal vîf la energje e rivave a miorâ ancje la cualitât dai tocs, e no dome la lôr emotivitât.

Al reste, a la fin, un consei, se par câs us capite di lâ a sintîju sunâ: se us plasin grops come i joi division e i za citâts bauhaus e massimo volume, vait. Se invezit no sopuartâis chest grops al puês stâi che a stuarzedis un pôc il nâs, ancje se o crôt che il  conciert al sedi in ogni câs sopuartabil.

Critichis?
La frute mi à dit che a jerin un pôc cagons, e un pocje di reson le veve, ma il dut al faseve part de performance e al è just cussì. Une critiche mê invezit e rivuarde la conte contade in sierade di conciert. Une conte in musiche, rispiet a une cjançon, e à il difiet che tu la sintis dôs trê voltis e dopo ti stufe. Almancul intal conciert al sarês biel contâ une conte difarente di chês sul disc. Vustu meti ce biel sierâ il conciert cuntune sielte di 5-6 contis di contâ? (ancje di chês di pôre, 'nd è une vore di contis furlanis, baste cirî )

Bon. O ai cjacarât ancje masse.
O sieri cuntun preseament pai tescj, che in cualchi toc a son verementri scûrs e evocatîfs e a fasin de semplicitât e des anaforis il lôr pont di fuarce. Su ducj, a titul di esempli, i viers di Zombies:

A àn un esercit di muarts
A sunin lis trombis dal Judizi
A àn un esercit sconfinât cui standarts neris
Cu lis çoris e i astôrs che a svolin parsore
Dute la plane e criche di vuès

Mandi a ducj!

domenica 18 ottobre 2009


Porco can, ce domenie nere
E je tacade mâl, no sai parcè. No dome il Sclaunic al à perdût e cun di plui zuiant di mierde. No dome mi soi crevât un zenoli e o soi a mieze strade tra il disperât e une bestie (e çuet, ancje).
Mi è saltât ancje un fanâl de machine e la Udinese, che inçusside, e à pierdût 3 a 1, e pôc al vâl il cartel di vuê. Conte nus al à fate, altri che balis!
Poben, us al lassi instès, ancje se par disperazion.

(ve chi, propit zornade di mierde, Blogspot nol cjame la imagjine par un "errore interno")
va ben, plui indevant... bon, cjamât.

Mandi a ducj!

sabato 17 ottobre 2009

Un ricuart, un haiku

O lei propit cumò, su la Patrie dal Friûl, che a setembar al è muart Beno Fignon. No lu cognossevi, a dî il vêr, ma o sai di vê cjase, di cualchi bande, i siei haiku furlans. E jo o ai simpri vût un ciert preseament par chei che a cirin di cjoli une robe e fâle cambiâ cence snaturâle e cence mancjâ di rispiet a chê robe. I haiku a son une forme poetiche gjaponese, la plui curte e antigone, e ancje se a son milions di haijin al mont (i haijin a son chei che a scrivin haiku) a son pocjissim che lu san fâ.
(Almancul cussì a disin i gjaponês, che a disin che un brâf poete di haiku, inte vite, al rive adore a scrivi si e no cinc poemas meritevui).
Ben po, no ài lis competencis par savê se i haiku di Beno jerin bogns, ma di chei che vevi let di sigûr al jere un che al veve vut rispiet sedi pe forme gjaponese, sedi pe chê furlane.

Cussì, si che lu ai scrit îr matine, us lassi un haiku fresc fresc.

Distirâts pai cjamps
Soreli e zulugne
A panze plene

Mandi!

lunedì 12 ottobre 2009

Un pocje di musiche e di videomusiche

Ben po, mi va di cjacarâus di un pâr di robis che e àn a ce fâ cu la musiche des nestris bandis.

Comenzin cuntun video musicâl. Anzit, plui che un video une figade!
Ve chi, no stin fâle tant lungje, fracait e cjalat voaltris:

Vanilla Resident - Pagsley's Room from solardevice on Vimeo.
Il regjist dal video al è Simone Vrech, un cjastronat che al à fat ancjemò lavôrs di cheste fate e che cuant che mi ai contât la idee, prin di metile in vore, za mi pareve une figade, ma la realizazion e je une vore professional (a la inglese, of course)
Il grop invezit a son i Vanilla Resident, trê zovenots di Tumieç che o pedês sintî sul lôrspace e che a son za al tierç disc, se no sbagli. Il toc, par altri, al è une vore bon, par cui che i plâs il gjenar (e mi mi plâs, se no si jere capît)

Che altre robe di dîus al è alc sul grop che al à vint il premi friûl. Ta chê sere o jeri in ritîr spirituâl in tal lignanês e no soi lât a viodi la gare (ok, ok, o jeri a frice bande sabbiadoro), ma o ai recuperât in part lant al conciert di sabide a Cormôr Salvadi e cussì, oltre a scuvierzi che i Francis and the Phantoms a àn il coraç di fâ sunâ cun lôr ancje sundruthy, o ai scuviert ancje che, sfiorant di spes il massimo volume style misturât cun reminisencis bauhaus, il grop a nol è nuie mâl, e cun la sô misture di suns eletric e eletronics, al rint une vore di plui dal vîf (ancje se la me frute e à dit che son un tichinin cagons :)
che su disc.
Ancje di lôr podês lâ a sintîju sul lôr space e us lassi un video dal vîf cjatât alì:



Bon. Vonde par vuê. e se seis rivât a lei fin chi cence cjalâ il video cjalaitlu che si no al puarte sfighe!