mercoledì 14 gennaio 2009

Fotografiis, sbits, curiositâts e contis

Vuê e va cussì:
Soi masse strac par scrivi, masse pôc strac par durmì, ma vonde strac par no podê lei cence indurmidîmi.
Ven a stai che us scrîf chestis riis sul blog par il gust di cjacarâ e contâus alc.
Tant par començâ cjalait ce biele fotografie.
Nol è nuie ce fâ, l'art digjitâl a podarà ancje vê savoltât cheste maniere di mostrâ il mont, ma imagjinis come cheste e àn dentri une anime che al è une vore dificil cjatâ in dì di vuê.
Che in pîts a çampe e je mê mari che cumò 'nd à passâts i sessante e che inta che etât si taiave ancjemò i cjavei cu la scudiele (e si viôt!).
Bon, nuie, dut a chi. A volevi pandi il gust di cjalâ une imagjine di curtîl furlan dal secul passât. :)



Cambiant discors, vuê matine mi è capitât di fracâ su Fantats Furlans, che al jere un pôc che a no lavi a "cjatâju" e o ai scjamât la version pdf di sbit, un fregul fat par ridi, e a di dî il vêr un pâr di ridadis a lis ai fatis. Sarà ancje stât artesanâl, intai disens e inte grafie, ma se o sês int che e vûl e pues cjapâsi cinc minûts di pause in ufici, scjamaitlu e butait un voli.

Tierce robe, cussì, par cjacarà, ma savêso che il non dal repipin (ven a stâi, il regolo, per taliano) al ven dal non dal re (mi pâr dai Avars) che al veve gjestît il Friûl tor i Votcent? Parcè chest ucielut cussì picinin al è stât clamât come un Re. In veretât chest ucielut ancje se piçul, al è une vore voraç. Simpri a nivel di curiositâts o pues dîus che o stoi leint il strolic e che la gnove di vierzidure e jè la origjine furlane di Giulietta e Romeo, che in vie indirete a saressin rivâts ai voi dal bon William, cjapant la ispirazion di doi inamorâts furlans.

Ultime robe che mi fâs plasè segnalâus e je la nassite de prime Ostarie Leterarie Furlane che a podês cjatâ fracant a chi e dulà o ai cjatais une mê conte bielzà publicade su chel altri blog, par talian, ma inedite par furlan.

Bon, vonde par vuê. :)

1 commento:

  1. Naturalmentri, cuant ch'a si é parints cun chei des fotos, il discors al é difarent ma al é simpri interessant di viodi. Bielzà il fat ch'a sedi in blanc e nêri al dà voe di cjalâ cemût che le int a jere in chê vôlte.Compliments pe to conte e buine continuazion. Si viodin di tant in tant.

    RispondiElimina