domenica 9 dicembre 2007

Un libri di une furlane, ambientât in Friûl: Sixta Pista Rixa Xista di Elena Vesnaver

O vevi di puestâ alc su la manifestazion di musiche furlane dal Palamostre, si che a soi stât a viodi dutis dôs lis seradis. Ma aromai a je passade une setemane e mi va di cjacarà di un altre robe: un libri!

Us sarês za acuarts che di libris soi une vore passionât, e ancjemò plui cjapât a soi dai libris ambientâts in Friûl. Ve la pussibilitât di lei une conte, e podopo lâ a viodi i puest in dulà che la conte a è stade ambientade a jê une robe une vore particolâr.

Un di chest câs al è propit il libri ca vedês chi in bande: Sixta Pixta Rixa Xista. Il libri, za dal titul, une vore particolâr, al è un lavôr une vore biel e se jo a fos in un di Cormons a viodarès subit di procurâmal. Eh sì, parcè che il libri al ambientât propit a Cormons, tal 1500.

Cumò no stêt spetâsi un libron ch’al cjacari di Cormons in lunc e in larc. Ne vuatris, ne la Vesnaver a vês presint ce mût ch’a podeve sedi Cormons tal 1500. Ce che us pues dî al è che il libri al è un librut, di pocjis pagjinis, scrit sempliç sempliç, e al conte la storie di une strie che si inamore da l’inquisitôr ch’a dopo la brusarà vive, come ch’a si usave a chei timps. Si contin i ultins sîs dîs di chest personaç e si rive adore, in pocjis peraulis, a fâ su un mont intîr, fat di animâi e di benandants, di contadins e da lis lôr feminis. Crodeimi, jûl braure a rivâ adore e ficjâ dentri di un librut cussì piçul une storie cussì lungje.

La Vesnaver, triestine (si lu sai, furlane par mût di dî, ma no furlans sin buine int o tignìn ducj), a jè vonde cognossude par altris libris che â scrit e soredut pa l’ativitât di teatri, e podês viodi ce ca cumbine su la so cjase in tal web. Pal rest ce dî. Sa sês di Cormons forsit il librut lu cjatais ancje ta che librerie vonde gnove ca no mi visi ce mût ca si clame e che a mai a veve fat la presentazion dal libri.

Mandi a ducj.

P.S. Il cartel di vuè, pa la partide da l’Udin, al è: FACCIAMOLI NERI, ANZI BLUCERCHIATI!
Bielonon, no ise vere?

7 commenti:

  1. Simpri bon da savê e di leiti. Da cuant ch'o ai leùde chê sul trafic, o spiêti un'altre version:-)

    RispondiElimina
  2. il prossim post al sarà dut par te!:)

    RispondiElimina
  3. Vesnaver però al è un cognon cjargnel, se no fali...

    RispondiElimina
  4. ciopò! j domandarai...

    RispondiElimina
  5. contrordine: la provincie cun plui Vesnaver e je Lucca...

    RispondiElimina
  6. Vesnaver al è un cognon sloven. Lucca... cul non di Diu.
    ***elena

    RispondiElimina