domenica 23 dicembre 2007

JONOKOGNOS – un tichinin di Seattle a Cjamin


Un pâr di setemanis fa ju âi viodûts al Palamostre, in ta la serade dal Premi Friûl. Vevi che di scrivi dôs riis za ta che volte ma dopo no soi rivât. Jêr sere ju âi viodûts al WGG di Cjamin (a cjase lôr, disarès) e us disarai ch’a mi soi propit gjoldût.
No si po’ di ch’al sedi stât un conciert net e tecnichementri cence difiets, ma al è stât sigurementri un conciert sintût, plen di fuarce e di voe di bacanâ.
Intindìnsi, no che jo sedi un espert di jonokognos (prin di un mês fa no savevi nancje cui ch’a erin:), però a soi un di chei…
Un di chei ch’a i plasin li frutis agns otante e un di chei che sul scafâl dai discos al à ingrumât une vore di discos dai pearl jam e di dut ce ch’a al jere il moviment cusidete grunge, di Seattle e lì ator.
Il fat, cence pierdisi a cjacarâ di etichetis, al è une vore sempliç. Chei da la me gjenie, un pôc salvadis e un pôc bastarts, che ân tor i trente, trentecinc agns, son sigure ancjemò peâz a che musiche che tant ju figurave di zovins. Musiche sporcje, ma che veve alc di dî, sie pe tecniche, sie pai contignûts. Grops come i pearl jam, i nomenâts Nirvana, i sfortunâts Alice in Chains, i storics Soundgarden, ma passant ancje pai grops laterâi o un scjalin sot, come i Stone Temple Pilots o i Bush o i Smashing e dute une schirie di altris ch’a è masse lungje di nomenâ, issio, disevi, chescj grops àn lassât alc ch’al va oltre las canzons.
O cjacari di un spirt, di une maniere di viodi lis robis, di vivi, di sintî il dolc e il salât da lis zornadis, ancje restant ognun tal so piçul, cence gambiâ il mont e cence par chel, ve voe ch’al stedi come ch’a l’è.
Issio parcè che chei cussì, int che se tu i disis grunge no si ufint, a van indenant a cirî las lidrîs tai grops fîs di chei agns.
Audioslave, Velvet Revolver, Linkin Park, QOTSA, Foo Fighters…son ducj fîs di che Seattle. Insome, tant cjacarâ par dî une robe sole, che i Jonokognos a son fîs di cheste Seattle, dome che àn vût la braure di no cirî di imitâle, come tancj dordei ch’a son ator, ma di voltâle par furlan! E no cjacari dome di marilenghe, cjacari ancje di dut il rest, da las lirichis a la maniere di ponisi, da la bire a lis pocjis menadis.
Insome, une biele serade, e ancje un biel conciert, tignint cont da l’acustiche dal Whisky e di dute la bire ca l’â bevût Dell’angela. (Ma si sâ, Luca l’è stuf di pensâ
^^). Bon, vonde cjacarât.
Dome altris doi moments di segnalâ: une version casiniste e une vore simpatiche da la cjançon di Nadâl di Elio e las contis tiradis, e soredut une grande, grandisime citazion: Luca ch’a si rimpinave su pai fiêrs dal tet dal Whisky, come Eddie Vedder dai timps di Alive e Even Flow. Par chei ch’a l’àn capide, un spetacul. (a proposit, auguri Eddie, che vuè al finis i agns:))
Las cjançons, sa vês voe di cerçâlis, a fracais sul lôr maispeis. Par comprai il cd no sai dulâ. Cumò voi a disi che vegnin a dilu chi, in t’un coment, che âi voe di comprâlu ancje jo.
E cumò, voi a meti un cd dai pearl jam, magari l’ultin, ch’a mi plâs… Mandi a ducj

2 commenti: